22.01.2020
ASKON
İl Başkanı Cahit URFAN;
“
Asıl sorun; ürettiğimizi satamamak “
HORECA kapsamında gerçekleştirilen panelde konuşan ASKON
Antalya Şube Başkanı Cahit URFAN, Türkiye’nin üretmek gibi bir sorununun
olmadığını belirterek, asıl sorunun üretileni satamamak olduğunu kaydetti.
URFAN, global dünyada mücadele edebilmek
için KOBİ’lerin birleşerek hareket etmesi gerektiğine de dikkat çekti.
Ekonomi Gazeteciler Derneği öncülüğünde ve ANFAŞ ev
sahipliğinde 27. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı HORECA kapsamında
“Yerliyse Yeriz Yerliyse Kullanırız Yaşasın Anadolu” isimli panel düzenlendi.
Konaklama, ağırlama ve gıda sektörlerinin önde gelen temsilcilerinin katıldığı
etkinlikte ülkenin değerleri, ürünleri ve ürettikleri sektörün önde gelen
isimleri tarafından tartışıldı. Toplantıda konuşan Anadolu Aslanları İş
Adamları Derneği (ASKON) Antalya Şube Başkanı Cahit URFAN, Türkiye’nin üretmek
gibi bir sorununun olmadığını belirterek, asıl sorunlardan birinin üretileni
satamamak olduğunu kaydetti.
“ÜRÜNÜ LİYAKAT İLE ÜRETMELİ”
Paneldeki konuşmasına liyakatın önemini anlatarak
başlayan Başkan URFAN, “Ülkemizdeki en büyük problem liyakat ile başlıyor.
Liyakat konusunu çözersek, tüm problemleri çözeriz diye düşünüyorum. Bu, çocuk
yaşta başlıyor. Tabi evde ve okullarda herhangi bir liyakat eğitimi olmadığı
için maalesef belirli bir noktada takılıyoruz. Çünkü; ürünlerimizi üretirken
güvenilir ve kaliteli ürünler ortaya çıkması için bu işin başında liyakat
sahibi insanlar olması lazım. Ürünü doğru ve düzgün üretmesi lazım. Bananeci
olmaması lazım. Bu noktada, kesinlikle temel taş prensiplerde ailelerde ve
eğitim kurumlarımızda liyakat probleminin çözülmesi lazım.” dedi.
“MARKALAŞMA VE DİJİTALLEŞME ZORUNLU”
Bir diğer problemin ise; üretmekten ziyade satamamak
olduğuna değinen URFAN; “Bizim en büyük problemimiz üretmek değil. Üretiyoruz
ama satamıyoruz. Bence Türk insanı olarak, Anadolu insanı olarak; pazarlamada
problemimiz var. Markalaşmada çok geri kaldık. Markalaşma ve dijitalleşmeyi
sonradan yakaladığımız için de bazı şeyler “göç, yolda düzelir.” Mantığı ile
ilerlemeye devam ediyor. Maalesef yanlış bir kulvarda hareket ediyoruz.
Markalaşma, bizim için çok önemli.” şeklinde konuştu. Dünya globalleşirken
e-ihracat ve e-ticaret üzerine bir yoğunlaşma olduğunun altını da çizen URFAN;
“ Bu konularda açığımız var. Gençlerimiz, dijitalleşmeyi bilmiyorlar, çok
geriler. Bizim için dijitalleşme sadece sosyal medya ağlarından ibaret,
bunlardan kurtulmamız lazım.” diye belirtti.
KOBİ’LER BİRLEŞMELİ
Global Dünyada mücadele edebilmek için, KOBİ’lerin
birleşerek hareket etmesi gerektiğine dikkat çeken URFAN; “ Birlikten kuvvet
doğar. Ülkemizde şu anda resmi rakamlara göre; 3 milyon 470 bin KOBİ var. Son 3
ay içerisinde de rakamlarda artış var. Kobiler başarılı mı, değil mi noktasında
konuşacak olursak; Sayın Cumhurbaşkanımızın da dediği gibi, bence KOBİ’lerin
birleşmesi gerekiyor. Eğer birleşmezler ise; ilerleyen dönemlerde yok
olacaklar. Çünkü; Dünya’da büyük balık, küçük balığı yutar felsefesinde bir hareket
var.” Dedi. Esnafların ortaklık kültürüne sahip olmaması nedeniyle
birleşemediklerini ve bir araya geldiklerinde bunun kavgayla sonuçlandığını
dile getiren URFAN; “Peki biz ne yaptık? 2018 senesinde İzmir’de üyelerimiz
arasında bir birleşme sağladık, bir fon oluşturduk. Burada bir deneme yapalım
dedik ve 8 milyon liralık bütçe ile yatırım yaparak, Led Fabrikası kurduk. 20
milyonluk bir bütçeye erişti. Ortaklığın da düzgün gittiğini görünce, biz bu
işin ahilik kültürü ile dayanışma içinde altından kalkarız dedik. 2019 yılının
Şubat Ayı’nda yaptığımız istişare toplantısında 2023 yılına kadar 2.2 milyar
dolarlık yatırım yapma, 15 bin kişiye istihdam sağlama gibi bir karar aldık.” diye
konuştu.
Daha sonra çok hızlı bir süreç içerisinde tüm illerin
kendi içerisinde yapılanmaya başladığını anlatan URFAN; “8-10 kişilik gruplar
halinde işletmeler kuruyoruz. Kurduğumuz işletmelerde de KOBİ’lerin birleşimi
ile markalaşma ve dijitalleşme konularında ileriye doğru hamlelerimizi yapmaya
başladık. İhracatımızı arttırabilmek için yurt dışında 20 temsilciliğimiz var.
Bu bağlamda; gerek yurtiçi gerek yurtdışı ülkemizin, yerli üretimini ihracata
dönüştürmeye yönelik her çalışmasında bulanacağız, destekleyeceğiz.” dedi.