YERLİ İSE YERİZ YERLİ İSE KULLANIRIZ
ASKON İl Başkanı Cahit URFAN; “ Asıl sorun; ürettiğimizi satamamak “

22.01.2020

 

ASKON İl Başkanı Cahit URFAN;

“ Asıl sorun; ürettiğimizi satamamak “

 

HORECA kapsamında gerçekleştirilen panelde konuşan ASKON Antalya Şube Başkanı Cahit URFAN, Türkiye’nin üretmek gibi bir sorununun olmadığını belirterek, asıl sorunun üretileni satamamak olduğunu kaydetti. URFAN, global dünyada mücadele  edebilmek için KOBİ’lerin birleşerek hareket etmesi gerektiğine de dikkat çekti.

 

Ekonomi Gazeteciler Derneği öncülüğünde ve ANFAŞ ev sahipliğinde 27. Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı HORECA kapsamında “Yerliyse Yeriz Yerliyse Kullanırız Yaşasın Anadolu” isimli panel düzenlendi. Konaklama, ağırlama ve gıda sektörlerinin önde gelen temsilcilerinin katıldığı etkinlikte ülkenin değerleri, ürünleri ve ürettikleri sektörün önde gelen isimleri tarafından tartışıldı. Toplantıda konuşan Anadolu Aslanları İş Adamları Derneği (ASKON) Antalya Şube Başkanı Cahit URFAN, Türkiye’nin üretmek gibi bir sorununun olmadığını belirterek, asıl sorunlardan birinin üretileni satamamak olduğunu kaydetti.

 

“ÜRÜNÜ LİYAKAT İLE ÜRETMELİ”

Paneldeki konuşmasına liyakatın önemini anlatarak başlayan Başkan URFAN, “Ülkemizdeki en büyük problem liyakat ile başlıyor. Liyakat konusunu çözersek, tüm problemleri çözeriz diye düşünüyorum. Bu, çocuk yaşta başlıyor. Tabi evde ve okullarda herhangi bir liyakat eğitimi olmadığı için maalesef belirli bir noktada takılıyoruz. Çünkü; ürünlerimizi üretirken güvenilir ve kaliteli ürünler ortaya çıkması için bu işin başında liyakat sahibi insanlar olması lazım. Ürünü doğru ve düzgün üretmesi lazım. Bananeci olmaması lazım. Bu noktada, kesinlikle temel taş prensiplerde ailelerde ve eğitim kurumlarımızda liyakat probleminin çözülmesi lazım.” dedi.

“MARKALAŞMA VE DİJİTALLEŞME ZORUNLU”

Bir diğer problemin ise; üretmekten ziyade satamamak olduğuna değinen URFAN; “Bizim en büyük problemimiz üretmek değil. Üretiyoruz ama satamıyoruz. Bence Türk insanı olarak, Anadolu insanı olarak; pazarlamada problemimiz var. Markalaşmada çok geri kaldık. Markalaşma ve dijitalleşmeyi sonradan yakaladığımız için de bazı şeyler “göç, yolda düzelir.” Mantığı ile ilerlemeye devam ediyor. Maalesef yanlış bir kulvarda hareket ediyoruz. Markalaşma, bizim için çok önemli.” şeklinde konuştu. Dünya globalleşirken e-ihracat ve e-ticaret üzerine bir yoğunlaşma olduğunun altını da çizen URFAN; “ Bu konularda açığımız var. Gençlerimiz, dijitalleşmeyi bilmiyorlar, çok geriler. Bizim için dijitalleşme sadece sosyal medya ağlarından ibaret, bunlardan kurtulmamız lazım.” diye belirtti.

KOBİ’LER BİRLEŞMELİ

Global Dünyada mücadele edebilmek için, KOBİ’lerin birleşerek hareket etmesi gerektiğine dikkat çeken URFAN; “ Birlikten kuvvet doğar. Ülkemizde şu anda resmi rakamlara göre; 3 milyon 470 bin KOBİ var. Son 3 ay içerisinde de rakamlarda artış var. Kobiler başarılı mı, değil mi noktasında konuşacak olursak; Sayın Cumhurbaşkanımızın da dediği gibi, bence KOBİ’lerin birleşmesi gerekiyor. Eğer birleşmezler ise; ilerleyen dönemlerde yok olacaklar. Çünkü; Dünya’da büyük balık, küçük balığı yutar felsefesinde bir hareket var.” Dedi. Esnafların ortaklık kültürüne sahip olmaması nedeniyle birleşemediklerini ve bir araya geldiklerinde bunun kavgayla sonuçlandığını dile getiren URFAN; “Peki biz ne yaptık? 2018 senesinde İzmir’de üyelerimiz arasında bir birleşme sağladık, bir fon oluşturduk. Burada bir deneme yapalım dedik ve 8 milyon liralık bütçe ile yatırım yaparak, Led Fabrikası kurduk. 20 milyonluk bir bütçeye erişti. Ortaklığın da düzgün gittiğini görünce, biz bu işin ahilik kültürü ile dayanışma içinde altından kalkarız dedik. 2019 yılının Şubat Ayı’nda yaptığımız istişare toplantısında 2023 yılına kadar 2.2 milyar dolarlık yatırım yapma, 15 bin kişiye istihdam sağlama gibi bir karar aldık.” diye konuştu.

Daha sonra çok hızlı bir süreç içerisinde tüm illerin kendi içerisinde yapılanmaya başladığını anlatan URFAN; “8-10 kişilik gruplar halinde işletmeler kuruyoruz. Kurduğumuz işletmelerde de KOBİ’lerin birleşimi ile markalaşma ve dijitalleşme konularında ileriye doğru hamlelerimizi yapmaya başladık. İhracatımızı arttırabilmek için yurt dışında 20 temsilciliğimiz var. Bu bağlamda; gerek yurtiçi gerek yurtdışı ülkemizin, yerli üretimini ihracata dönüştürmeye yönelik her çalışmasında bulanacağız, destekleyeceğiz.” dedi. 

 

Projelerim